Killar kan

2008 och framförallt 2009 var tjejernas år.

2009 var även mitt år. Seger i både Melodifestivalen och Eurovision Song Contest. Vad gäller att förutse resultatet.

I år går det knackigare för mig. Chansade till viss del idag när jag i ett sent skede skiftade Kalle & hans spelmän från en tredje till en första plats. Och även bytte plats på Pauline och Espinosa. Inga genidrag direkt. Men med tanke på förra veckans usla resultat från spanska breddgrader. Var jag tvungen att tippa lite annorlunda. Men favoriterna höll.

2010 är verkligen killarnas år. Hittills är 4 av 4 finalister manliga solosångare. Darin och Jöback lär följa i deras väg... Vilket betyder åtminstone 6 manliga solister i finalen. Kanske en tanke från Björkman & Co med tanke på Sveriges usla resultat i ESC de senaste åren.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Tjena Mr T



Verkligen killarnas år. Men kanske inga jättehits i år heller? Ingen riktig schlager tycker jag?



Ska hälsa från Jonathan. Han hade på sig tröjan han fick av dig häromdagen... när jag frågade vem han fått den av sa han schlagerkungens för OCH efternamn. Du har gjort intryck! Får komma förbi här i skogen nån kväll igen!

Postat av: schlagerkung

Stort!

2010-02-14 @ 14:13:54
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback