Ingen vinnare i Malmö

Du har redan sett vinnaren!

Sammantaget en usel nivå på årets tävling. Visserligen har de 3 första deltävlingarna inte bjudit på alltför många bottennapp. Men å andra sidan inte heller några riktigt bra vinnarlåtar. Göteborgs finalister var nog bäst. Även om jag måste erkänna att jag har rätt dålig koll på Ola och Salem från den första deltävlingen (eftersom jag var utomlands då).

Efter en läcka har SVT beslutat att samtliga bidrag i Malmö offentliggörs redan nu. Som vanligt handlar det om en minut av varje låt som går att lyssna till på deras hemsida.

Hela startfältet i Malmö är dåligt. Säger jag efter en genomlyssning. Åtminstone uppfyller startfältet inte de förväntningar jag hade. Jöbacks låt går ut sist och borde väl därmed vara en vinnarkandidat likt förra årets Malena Ernman. Men. Personligen tycker jag att låten floppar. Rejält.

Som jag sa redan inför årets tävling. Begränsa antalet semifinaler till två. Skippa eventuellt Andra Chansen eller lägg åtminstone den i nära anslutning till semifinal 2. Det håller inte längre. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Nina

Attans då! Fast jag har ju inte samma musiksmak som mina barn, så de blir säkert nöjda ändå ;-)

Postat av: schlagerkung

Timoteij är ju årets barnlåt. Och årets äkta schlagerlåt i finalen.

2010-02-23 @ 00:26:05
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback