Deltävling 2 - Schlagerkung tycker

Hemma i den eviga vintern igen har jag iaf lyckats höra lite mer av den här kvällens bidrag.

Här kommer mitt betyg vad gäller personlig smak (betyg 0-5 där 5 är bäst och 0 är sämst).
Och några kommentarer.

Schlagerkung tycker
Eric Saade: 3 /Med inslag av Britneys Womanizer och skvaller-bytta-bing-bång.
AG & Dogge: 2- /En sämre variant av 2008 års Kebabpizza Slivovitza.
AM Espinosa: 1+ /Är låten från 1939 eller 1969? Före min tid iaf. Znark.
Highlights & Mist: 2 /Dansbandet har helt klart förbättrat webbjokern.
Pauline: 4 /Årets första fyra. Cool "filmmusik". Riktigt skönt sväng.
Andreas Johnson: 3+ /Hans bästa låt i festivalen.
Kalle Moraeus & OS: 3- /Ola mä fiola är tillbaka. Charmigt.
Hanna Lindblad: 2+ /Mer show än sång antar jag. Refränglös.

Direkt till final: Pauline
Final som andra bidrag: Andreas Johnson
Andra chansen: Eric Saade och Kalle Moraeus & OS 
Femma: Hanna Lindblad
Sex-åtta: Highlights & Mist, AG & Dogge och AM Espinosa

Men hur det kommer att sluta får jag återkomma med om en liten stund.
Det verkar ju vara killarnas år i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback