Webbjokern, del 1 av 10

181 låtar kommer ju att ta sin lilla tid. Närmare bestämt 9 timmar och 3 minuter.

Dessutom är det inte bara en låt som håller låg kvalitet. Det kommer att räcka till ett stort antal middagar med ett flertal gäster. Där det kommer att serveras kalkon efter kalkon efter kalkon efter kalkon. Amatörerna har fått chansen i år. Men är de värda den chansen?

En vecka har jag på mig att lyssna och rösta. Sen ryker 81 låtar.

Här kommer jag att ytterst kort skriva något om varje bidrag. Och avslöja min personliga smak i form av en stjärna (*) för de bidrag jag hoppas går vidare bland de 100. Medans resterande 81 bidrag blir utan stjärna. Dessutom utser jag bäst och sämst i varje "deltävling".

Jag har delat upp
webbjokern i tio delar med 18 bidrag per gång utom vid det sista tillfället då det handlar om 19 bidrag. Del 1 avhandlar bidrag 001-018. Med en stjärna (*) utdelad till 11 bidrag. Vilket betyder att 7 bidrag inte var mina personliga favoriter utan förhoppningsvis tillhör de 81 bidrag som kommer att slås ut om en vecka.

001 - a beautiful lovesong*
tjej med gitarr.

002 - a matter of intervention*
artisten syns inte i bild. bara titeln och gruppnamn.

003 - a new dawn will come*
artisten syns inte bild. men väl låttexten. hårdrock.

004 - a place to go*
kille med gitarr.

005 - a triubute*
mycket jeans och bakdel i videon.

006 - after all this pain*
kille med gitarr och tjej på sång.

007 - alive
tjej med gitarr.

008 - all the things*
fartig låt med tjej.

009 - alltid
tjej vid piano. trist.

010 - angel
två killar med gitarr. och en rappande kille.

011 - angel eyes
tjej med solglasögon. och dålig ljudkvalitet.

012 - aunties shoes
galen kille med långt hår. sjuk men småkul video.

013 - big fat lie*
tjej med bra pipa.

014 - blåmuggen
fånig skämtlåt. dålig.

015 - boat on the river*
artisten syns inte bild. däremot båtar m.m.

016 - break free*
en tjejs fotoalbum.

017 - budbäraren
kristen tant med gitarr. och en tjej med cello.

018 - can't find love*
artisten syns inte i bild. men skumma mönster. låten är för lång (4:43).

* = bland de 100 bästa (bidrag 001-006, 008, 013, 015-016 och 018)

Bäst
006 - after all this pain

Sämst
012 - aunties shoes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback