Det har hänt

24 april. Av en slump fick jag se Alcazar uppträda live. Stay the night.

26 april. Såg alla bidragen på storbild. Omröstning. Stockholm utsåg inte helt oväntat Norge till segrare. Glädjande nog hamnade Azerbajdzjan så högt upp som på andra plats. Och jag vann deras bidrag på CD-singel. Always.

27 april. TV-hallåan Jovan Radomir försöker vara spontan. Men misslyckas fatalt. Åker runt i Moskva tillsammans med en rysk programledare. I en blandning av limousine och epa-traktor! Och presenterar de olika bidragen i den
första delen av Eurovision Countdown. Precis efteråt sändes den andra delen av Inför ESC.

29 april. Eurovision Preview i Stockholm där flera av årets artister uppträdde, bl.a. Azerbajdzjan och Ukraina. Tyvärr kunde jag inte vara på plats. Den andra delen av Eurovision Countdown. Och så släpptes årets CD med alla bidragen. Som jag planerar att köpa strax innan den första semifinalen.

3 maj. Repetitionerna börjar i Moskva.

4 maj. Den tredje delen av Inför ESC.

6 maj. Jag drog ut en visdomstand. Och den tredje/sista delen av Eurovision Countdown sändes.

7 maj. Presenterades årets programledare. Natalia Vodyanova och Andrey Malakhov (semifinalerna). Alsou och Ivan Urgant (finalen). Alsou som jag alltså såg uppträda i Globen under ESC år 2000.

9 maj. Fler repetitioner i Moskva. Och jag började fila på mina egna betyg av årets bidrag. Sen tittade jag på de tre första delarna av Inför ESC.

10 maj. Idag. Invigningsfest i Moskva.

Det kommer att hända. 11 maj sänds den fjärde och sista delen av Inför ESC. 12 maj är det dags för den första semifinalen. 14 maj sänds den andra semifinalen. 16 maj är dagen/kvällen för den stora finalen. Som jag med största sannolikhet kommer att se på storbild. Efter att ha avnjutit den middag jag blivit inbjuden till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback