Växeln hallå

Jag mötte Lassie. Min arbetskamrats sambos brors dotter är tillsammans med Danny (E.M.D.). Tydligen satt de i samma soffa och tittatde på MF i lördags. Tyvärr lät min arbetskamrat meddela att hon inte hade talat om för Danny vilken dålig låt E.M.D. gått vidare med. Det hade nog jag gjort. Tror jag. Danny snackade tydligen mest om sin käpp som han hade tillverkat själv.

Mora får skylla sig själva som valde Almtuna. Härlig seger igår för AIS i playoff till kvalserien.

Kommer Färjestad att välja Brynäs som motståndare? Det får kvällen utvisa.

Sista chansen för Sirius. Hemma mot Vetlanda.

Växeln hallå framfördes av Janne Lucas Persson i Melodifestivalen 1980 och hamnade på andra plats. Text och musik av Gert Lengstrand och Lasse Holm. Samme Holm som även skrev "Nu tar vi dom" (H.O.C.K.E.Y. hockey...) inför ishockey-VM 1989 i Sverige och Globen (aka Ericsson Globe).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback