Önskelista

Idag torsdag och imorgon fredag kommer jag att presentera min personliga lista för finalen. Efter genrepet på fredag kväll kan listan självklart ändras. Att se låtarna live är något annat. Även om grunderna nog kommer att bestå. Jag börjar med Plats 8-11. 

FBK tog fyra raka. Sirius får en ny chans på lördag. Melodifestivalen 1958 var bra. Bara vinnare. Georgien hoppar av ESC 2009 efter riskerad diskning. Rätt beslut. Och förbättrar Sveriges chanser i den första semifinalen.

Formtopp? Ugglas repade inte under onsdagen utan vilade ut hemma efter bilolyckan. SDF mår mycket bättre. Mattias i EMD har varit magsjuk. Men det ger tvyärr gruppen större chanser. Eftersom Mattias är sämst av dom sämsta. Agnes är småförkyld. Alcazar rapporteras vara på gång. Och släppte sitt nya album igår.

Schlagerkungens önskelista
Plats 8-11 föräras inga poäng utan det ges endast till placering 1-7 enligt principen 12, 10, 8, 6, 4, 2 och 1.

0 poäng
Plats 11
Baby goodbye - E.M.D.
Klart sämst. Låten stinker. Liksom det stulna uppträdandet. Rent betygsmässigt en nolla med risk för minuspoäng. 

0 poäng
Plats 10
Love love love - Agnes
Någon måste komma nästsist. Agnes är nästsämst i ett hyfsat starkt startfält. Växer inte för varje lyssning. Snarare tvärtom.

0 poäng
Plats 9
Hope & glory - Måns Zelmerlöw
Förhandstippade favoriten har en alltför svag låt. Hör hemma i botten i årets final.

0 poäng
Plats 8
Så vill stjärnorna - Molly Sandén
Finalfältets svagaste ballad. Med en allt annat än bra text. Artisten däremot. Har det mesta. Refrängen sitter tyvärr inte där den ska. Andra låtar har växt sig starkare. Men inte den här. Molly, du har några år på dig att bli en vinnare.

Ovanstående är min personliga smak. Att tippa slutresultatet är en annan femma. En omöjlighet? Jag måste lyckas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback