Födelsedag

Igår Schlagerkung. Bloggen firade 2 år. Idag. Fredagen den 13:e. Linda Bengtzing 35 år. Grattis!

Middagen igår blev lyckad. Det stora hotellet vid Norra bantorget. Väldigt god mat.

Schlagerkungens önskelista

0 poäng
Plats 11
Baby goodbye - E.M.D.

0 poäng
Plats 10
Love love love - Agnes

0 poäng
Plats 9
Hope & glory - Måns Zelmerlöw

0 poäng
Plats 8
Så vill stjärnorna - Molly Sandén

1 poäng
Plats 7
Snälla snälla - Caroline af Ugglas

Skrällen som seglat upp som en av favoriterna. Övertygande. Men inte bättre än mycket annat i finalen.


2 poäng
Plats 6
Alla - Sofia

Härlig grekpop med ett snyggt uppträdande. Typisk femteplats i ESC. Om den hade tävlat för Grekland. Har viss förståelse för att svenska folket inte röstar på den med tanke på språket. Borde vara chanslös. Men jag hoppas hon kommer hyfsat högt.

4 poäng
Plats 5
You're my world - Emilia

Finalfältets skönaste låt. Men inte den bästa. Glad låt. Ingen vinnare. Min arbetskamrat bor granne med henne. Värd en femteplats.

6 poäng
Plats 4
La Voix - Malena Ernman

Nu börjar vi prata vinnarkandidater. I min värld. Når nästan pallen. Men faller på mållinjen i kamp med. Ja, den låt som jag placerat på tredje plats. Operapop där ingen hör vad hon sjunger. Funkar det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback