Då ska jag spela

Dags att börja träna. Blodomloppet om tre månader. 10 km löpning runt kanalen. Djurgårdsbrunn. 10 juni är det exakta datumet. Dagen avslutas med femkamp på Gröna Lund. Lämna blod, springa 10 km, femkamp och sedan nya berg- och dalbanan Insane. Kan nog behöva ta ut semester dagen efter.

Tre månader senare. 12 september. Stockholm halvmarathon (ca 21 km). Ett delmål. Två veckor senare. 26 september. Halva Lidingöloppet (15 km). Ett delmål.

Tanken är att jag ska springa mitt femte Stockholm Marathon år 2010. 5 juni är det än så länge inofficiella datumet. Danmarks nationaldag. Det andra målet är att med min kompis springa Lidingöloppet i september år 2010. Varför både han och jag springer halva distansen redan i år.

Under eftermiddagen/kvällen har jag återigen utbildat studenter. Därefter intagit en måltid på närbelägna thairestaurangen. Satay.

Många röster höjs för att berätta hur stor chans vi skulle ha i Moskva om Malena blir Sveriges bidrag. Må så vara. Men min övertygelse är att rösta på den låt jag gillar bäst. Och jag tror inte att det är La Voix. Har också svårt att tro att den riktigt har chansen. Att den skulle hamna högre upp än tredje plats bland svenska folket? Knappast. Vilket då inte lär räcka trots höga jurypoäng.

Fingret är i stort sett bra. Men ömsar skinn.

Hade gärna tagit mig till Karlstad för att se FBK vinna en kvartsfinal. Men nu stundar Andra Chansen, Finalen och helgen därefter Bandyfinalen. Istället. En semifinal eller final i Karlstad. Förhoppningsvis.

Att MF-låtarna släpps fria en vecka tidigare i år. Och att vissa spelas mer än andra i radion. Känns på nåt sätt orättvist.

Sofias låt (Alla) var på väg att diskas. Men så blev det nu inte. Ett klantigt mobilföretag släppte låten för tidigt. Som tur var är hon med i matchen. Trots allt. Låtskrivaren är förresten redan klar för ESC. Spaniens vinnande bidrag påminner om Alla. Sofias låt är förvisso bättre. Och spanska sångerskan har en extremt kort klänning.

Tågresan till Norrköping är bokad. Lördag. Snart så.

Då ska jag spela framfördes av Tomas Ledin i Melodifestivalen 1972 och hamnade på åttonde plats. Samme Tomas Ledin som ett stort antal år senare släppte låten med den märkliga titeln "Släpp hästarna fria". Mer känd som "Spring, spring, spring, spring, spring" efter orden i refrängen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Du får kika in på min blogg och se att feativalyran har startat här i Norrköping. Kul att det händer lite i stan när Mello kommer hit.

Postat av: schlagerkung

Det ska jag göra!

2009-03-04 @ 22:41:39
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback