Semifinal 4 - Malmö

Efter att ha lyssnat på låtarna tre gånger. Många säger att det är frågan om årets bästa delfinal. Min smak säger att det är helt ok. Men att åtminstone Göteborg var bättre. Som helhet. Sen kommer Malmö.

Medelbetyg i Malmö efter tre (inte två) lyssningar: 2,5---
Leksand efter två lyssningar: 1,75+++
Skellefteå efter två lyssningar: 2,38
Göteborg efter två lyssningar: 2,88--


Schlagerkung hoppas:
Till final

Sarah Dawn Finer - Moving on - Betyg 4- /Magisk röst. Får inte floppa som Shirley. Snälla!

Agnes - Love love love - Betyg 3 /Jag kan inte låta bli att känna glädje. Den har nåt speciellt som tilltalar mig.  

Andra chansen
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly - Betyg 3- /Känns igen. Och växer.
Malena Ernman - La Voix - Betyg 3- /Om det inte vore för den svåra refrängen... Borde nå AC.

Femma

Star Pilots - Higher - Betyg 2+ /Kopian som ändå fungerar.

Utslagna
Thorleifs - Sweet kissin' in the moonlight - Betyg 2 /Bättre än Scotts. Final?
Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går - Betyg 2- /Annorlunda ballad.

Next3 - Esta noche - Betyg 1 /Barnsligt bra? Barnslig. Inte bra.

Förra veckan Leksand. Som idag såg till att Malmö missade playoff i hockey. Tack för det. Tidigare i veckan säkrade Färjestad seriesegern i elitserien. Känns helt underbart.

Det är botten som är bättre i Malmö än i Skellefteå. Där har vi skillnaden. Och nu pratar vi MF igen.  

Årets glassnyheter har kommit. Det får vänta. Fortfarande snö på marken.

Minst en av mina favoriter har gått direkt till final. Varje vecka. Imorgon?

Hur räknar man egentligen? Vilken som är den bästa delfinalen. Jag har sett till helheten (ej ordentliga bottennapp etc.). Eller ska man istället räkna flest antal riktigt bra låtar?

Tre lyssningar till. Sen kommer mina slutpoäng. Imorgon lördag. Det är då det gäller. Sirius spelar sin första kvartsfinal i bandyslutspelet. Och Malmö bjuder på den sista deltävlingen. Spännande är bara förnamnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback