Kärlekssång från mig

Första genomlyssningen. Betyg 0-5. Där 5 är bäst och 0 är sämst.

5 - Markoolio - Kärlekssång från mig

Uggla. I vissa delar påminner den även om Värsta schlagern. Men det här är en lugn låt. Påminner allra mest om Elton Johns "Can you feel the love tonight". Fast mycket falskare. Även i studioversionen. Ska det vara roligt? Nja, jag vet inte. Säger mig ingenting. Absolut ingenting. Hoppas den blir roligare på scen. Barnen lär ju rösta. Och publikfriande blir det säkerligen när Markos polare åker skridskor, fast något sämre än Plusjenko under Rysslands vinnare förra året. Falsksång imorgon kan ändå fälla barnfavoriten.
Betyg: 2-


6 - Amy Diamond - It's my life

Hon må vara proffsig på scen. Men låten är blek. Tyckte jag visserligen även förra året. Och den låten växte. Det tror jag inte att den här gör. Barnpop. Glömd om en vecka.

Betyg: 2-


Kärlekssång från mig framförs av Markoolio i Melodifestivalens andra semifinal 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback