Tidsbrist

Ikväll sändes alltså det första programmet av fyra. Inför Eurovision Song Contest. Ländernas bidrag spelas upp och en för året delvis ny jury bedömer bidragen. Charlotte Perrelli, Petra Nielsen, Marie Serneholt, Christer Lindarw och Thomas Lundin. Programledare är Christer Björkman. Som vanligt. I det första programmet presenteras de nio första bidragen i den första semifinalen. Bland annat Sverige. För egen del ska jag avvakta med att titta tills jag satt mina egna betyg på bidragen. Sen ska även jag titta. På SVT Play.

Tidsbrist. Mycket jobb. Och en hel del annat. Har gjort att jag inte riktigt hunnit med. Men lovar att återkomma med en sammanfattning av de bidrag/länkar jag tidigare presenterat. Mina egna betyg. Och sen titta på Inför ESC. Ska väl lugna ner sig. Så jag är väl förberedd när det väl är dags. Om en knapp månad. Semifinaler och final i Moskva.

Fjärde glass att betygsätta är Sandwich Stracciatella. Med tilläggsnamnet Krossad Choklad. En variant av klassiska Sandwich. Men här är det frågan om en marknadsföringsbluff. "Vaniljglass med krossad choklad mellan två mjuka chokladkex" heter det enligt GB:s beskrivning. Det jag äter är snarare vaniljglass med ett fåtal bitar okrossad choklad mellan två hårda brödbitar. En besvikelse. För mig som älskar krossad choklad är det en besvikelse av stora mått. Pinsamt! Betyget blir svaga 1,5.

Mitt betyg, på en skala från 0-5 där 0 är sämst och 5 är bäst:
Magnum Essence 3
Nogger Mint 2.5
Wich (hamburgaren) 2
Sandwich Stracciatella 1.5


Kommentarer
Postat av: Nina

Ah, jag missade det!



Alice mår bättre nu förresten!



Ska du se finalen på plats i Moskva?

/Nina

Postat av: schlagerkung

Nej, Moskva lockar inte. Ska se det på TV.

2009-04-22 @ 15:31:48
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback