Schlagerkung har sett alla bidragen

Alltid trevligt med festival.

Programledarna var....sådär. Sämre har jag dock varit med om.

Pinsamt lite publik på plats i arenan. Helt tomt på bakre parkett. Trist.

Efter att ha sett alla bidragen har jag uppdaterat mina betyg något. Men behåller mina tio favoriter som jag hoppas på. Även listan över vilka bidrag jag tror går till final är intakt.

Belgien kan nog skrälla. Risk finns att Norge åker ut, hennes sånginsats i verserna var svag. Armeniens sångerska var kvällens negativa överraskning, låten är mycket bättre än sångerskan. Nederländernas nackdel är att deras bidrag kommer precis efter storfavoriten Armenien. Påminner om varandra. Men Nederländernas sångerska är bättre. Och jag gillar låten mer och mer.

Uppdaterade betyg
Betyg 10-9
--- inget bidrag

Betyg 8
Slovenien

Betyg 7
Norge, Bosnien-Hercegovina, Nederländerna och Rumänien.

Betyg 6
Andorra, Armenien och Grekland.

Betyg 5
Montenegro och Israel.

Betyg 4
San Marino, Finland och Ryssland.

Betyg 3
Irland och Moldavien.

Betyg 2
Azerbajdzjan och Polen.

Betyg 1
Belgien

Betyg 0
Estland

Schlagerkung HOPPAS på final för dessa tio bidrag (i den här ordningen)
Slovenien, Rumänien, Nederländerna, Bosnien-Hercegovina, Norge, Armenien, Grekland, Andorra, Montenegro och Israel.

Schlagerkung TROR på final för dessa tio bidrag
Ryssland, Armenien, Grekland, Irland, Rumänien, Bosnien-Hercegovina, Norge, Azerbajdzjan, Moldavien och Slovenien.
Skrällvarning: Belgien och Nederländerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback