That's where I'll go

Har knappt börjat analysera Andra chansen men hoppas att Sibel slår ut E-Type & The Poodles. Skulle de sistnämnda göra ett bra framträdande, föga troligt, kan jag ändra mig. Sen vinner Caracola mot Ola. Finalplatsen tas av Caracola. Om jag får som jag vill.

På den undre halvan hoppas jag att Johnson & Häggkvist krossar Nordman. Och att operan slår ut balladen. Till final måste det bara bli Johnson & Häggkvist, bästa låten i Andra chansen.

Sanna Nielsen vinner finalen. Hoppas inte. Men tror det.

Det är nog ingen högoddsare att Lasse Berghagen dyker upp i finalen. Och framför sitt bidrag från 1974. Min kärlekssång till dig.

Först skämde han ut Sverige i Eurovision Song Contest 2005. Nu har han skämt ut IFK Mora också. Las Vegas-Martin höll inte direkt samma klass som Staffan Larsson och Mora-Nisse. Ni kan själva se det här, efter ca 36 minuter. När Stenmarck med startnummer 15160 och röd mössa, ja faktiskt hela Mora-dressen, går i mål på tiden 10 timmar 36 minuter och 22 sekunder. En skam för den anrika klubben.

That's where I'll go framfördes av Sibel i Melodifestivalen 2008 (deltävling 4 i Karlskrona). Den gick vidare till Andra chansen i Kiruna.

Kommentarer
Postat av: Greger

Haha, "den bästa låten i andra chansen" krossades!!

2008-12-15 @ 12:29:05
Postat av: schlagerkung

Snacka om att du var sent ute med din kommentar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback