My star

Nu är det hög tid att engagera sig mer i årets ESC. Jag kommer att titta och lyssna på årets bidrag i ESC. Därefter betygsätta. Betygen sätts efter i stort sett bara en eller två lyssningar varför jag kanske under resans gång kommer att ändra mig. Men det återkommer jag till.

De flesta som röstar lär höra låtarna för första gången just under semifinal- respektive finalkvällarna. Och jag skulle bara kunna spekulera i hur det verkligen kommer att sluta. Kommer därför att i möjligaste mån undvika det. Än så länge. Betygen jag sätter är därför endast baserade på mitt eget tyckande. Vilka bidrag som jag tycker lyser lite extra starkt. Eller svagt. Vilken låt är egentligen bäst. Min stjärna.

Betyg och kommentarer, baserade på mitt eget tyckande, presenteras i den ordning som låtarna kommer att framföras i semifinalerna. Och sedan finalen. Betygen delas ut på en skala från 1-10 med 10 som högsta och 1 som lägsta betyg. I extrema fall kan betyget 0 (noll) delas ut till låt som kränker ESC och riskerar att förstöra människors hälsa.

Om jag fick bestämma.

My star framfördes av Brainstorm för Lettland i ESC 2000 och slutade på 3:e plats. Precis som jag tippade. Låten tillhör en av mina absoluta favoriter och är, enligt schlagerkung, den bästa låt som placerat sig på tredje plats i ESC.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback