Cry baby

Jag är. Ursäkta uttrycket. Ruskigt trött på ryska framgångar. Eurovision Song Contest. Hockey-VM. Och nu. Fotbolls-EM. Inte helt oväntat. Men oerhört tungt.


Inför turneringen hade jag tippat Spanien och Ryssland vidare från gruppen. Men hoppades naturligtvis på Sverige. Det hjälpte föga.

För övrigt har jag tippat Kroatien som mästare. Har inte ångrat det tipset efter att ha sett gruppspelet.

Sverige var inte bra idag. Bara att erkänna. Men det känns jobbigt. Förhoppningsvis tar jag mig upp ur den österrikiska källaren och känner lite glädje över att se de åtta bästa lagen spela kvartsfinal. Eller förresten. Halvt öga på kvartsfinalerna och sedan fullt fokus från och med semifinalerna.

Har blivit ett par glassar under den tidigare värmeböljan. Alltid något. Calippo som kommer och går med olika smaker är en av årets nyheter, denna gång med smak av citron och ananas. Inte mycket att säga, en klar tvåa. Footballissimo hade inte fått många poäng om jag bedömt den idag. Det fick den inte när jag åt den heller. En tråkig barnglass med blek vanilj- och chokladsmak, betyget blir endast en svag etta. Magnum Java är årets andra nyhet vad gäller just Magnum. Märklig. Vaniljglass som är helt ok. Men med ett mjölkchokladöverdrag som smakar mörk choklad med mycket kakao. Kanske den sämsta Magnumglassen någonsin. Betyg två och en halv. Sen var det den där hamburgaren som bara finns hos Pressbyrån. Från Ben & Jerry. Hårt bröd som blivit mjukt. Trist kaksmak. Inget för mig. En och en halv i betyg. Enda glassen som återstår att testa är årets nya Solero. Återkommer.

Efter att ha testat tio av årets elva nyheter är mitt betyg, på en skala från 0-5 där 0 är sämst och 5 är bäst, följande:
Magnum Mayan Mystica 4.5
Lakritspuck  4.5
Cornetto Frutti Disc  3  
Magnum Java 2.5
Cornetto Choco Disc  2.5
Calippo 2
Ananas Splitt  2
Hamburgaren 1.5
Cornetto Citron  1.5
Footballissimo 1-

Inte många överraskningar. Skulle vara att Turkiet slog ut Tjeckien då. Härlig vändning i den matchen.


Om en månad kommer bloggen att ändra fokus. Schlagerkung på besök i Barcelona. Mer om det inom kort.

Inför kvartsfinalerna tror jag att Portugal vinner mot Tyskland. Chanserna bedömer jag till 60 (%)-40. Kroatien vinner enkelt mot Turkiet. 70-30. Holland ska ju bara vinna mot Ryssland. Men men. 75-25. Spanien är bättre än Italien. Men större under har skett. 60-40.

Blir det någon skräll tror jag att Tyskland kan rubba Portugal. Och Ryssland kan bli den stora skrällen. Varning utfärdas.

Mörker.

Sverige vinner VM 2010. Enkelt.

Cry baby framfördes av Jemini för Storbritannien i ESC 2003. Den forna stormakten hamnade absolut sist och fick inte en enda poäng. Noll. Låten var inte sämst men framförandet går nog till historien som ett av de falskaste någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback