Alla gamla x

Klassiskt sammanträffande igår. Efter att tidigare under tisdagen (lunch) totalsågat hönsnätslåten. Är på väg hem från jobbet. På andra sidan gatan går Wille C, textförfattaren till Alla gamla x, och hans okopplade mördarhund (för mer skräck, klicka på bilden).  



Dom stannar vid Pappa Ray Ray för hundens behov. Jag vågar inte gå fram och gratulera till "framgången". Även om jag gärna hade velat.

För att titta på sexan och sjuan i första deltävlingen:
Michael Michailoff
Brandur

Blickar framåt mot nästa deltävling. Jag kommer att vara på plats under fredagens genrep och lördagens semifinal.

Västerås försöker bjuda på kringevenemang under torsdag-lördag. Och Västmanlands lokaltidning vill också vara med på ett hörn. En bra sak är att det blir extrainsatta festivalbussar och att jag åker gratis på bussen tack vare min, i och för sig inte helt billiga, melodifestivalbiljett.

Tyvärr skrev han aldrig något bidrag till Förenade kungariket förra året. Mozza. Om du inte vill höra hans bästa låtar så kan du köpa samlingsskivan som släpptes idag. Om du däremot vill veta vilka hans bästa låtar verkligen är hänvisar jag till min kompis lista.

Stör mig fortfarande på alla dessa individer som av någon anledning ska gå in i tunnelbanevagnen innan jag gått ur densamma. Ett mindre mysterium men ändock är denna folksport att gå/springa uppför rulltrappan som leder från tunneln till minst tre intensiva personer som gör sitt bästa för att dela ut en mindre dyr tidning.

Alla gamla x framfördes av Face-84 i Melodifestivalen 2008 (deltävling 1 i Göteborg). Den hamnade på åttonde och sista plats. Utslagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback