Ukraina vinner!

Ukraina vinner! Åtminstone om jag ska gå på publikens gensvar under finalens genrep. Du kan själv dra din slutsats utifrån den här listan där jag har uppskattat publikens reaktioner. Jag börjar med det land som fick mest stöd. Och det var inte Finlands bidrag i år, trots hemmaplan. Utanför tävlingen men ändå bäst publikstöd hade Lordi. Så klart. Av tävlande länder är listan som följer: Ukraina (överlägset bäst publikstöd), Sverige, Serbien, delat mellan Tyskland och Finland, sedan delat mellan Vitryssland, Slovenien, Moldavien och Lettland, sedan Storbritannien, sedan delat mellan Grekland, Frankrike, Ryssland och Turkiet, sedan delat mellan Spanien, Ungern och Georgien, sedan Rumänien, sedan delat mellan Armenien och Bulgarien, sedan delat mellan Makedonien, Bosnien och Litauen. Klart sämst stöd hade Irland.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Naj vill inte att Ukraina ska vinna! Vi har nog me ironi i ESC..

Postat av: schlagerkung

Jag vill INTE att Ukraina ska vinna. Men enligt genrepet och publiken ska de vinna. Tyvärr.

2007-05-11 @ 20:58:42
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback