Symfonin

Bara 5 dagar till final (lördag).
Endast 3 dagar till semifinal (torsdag).

Reflektioner efter det fjärde och sista programmet -
Inför ESC 2007

Bosnien & Hercegovina fick de poäng den förtjänade (16 av 25). Även om Islands 5-poängare var omotiverad.

Spanien enade mig själv och panelen. Slätstruken låt.

Irland fick omotiverat "höga" poäng (14 av 25). Tråkig.

Finlands bidrag är helt ok. Men sjukt höga poäng av panelen. Inte oväntat. Men oförtjänt.

Litauens låt är alltför anonym.

Grekland fick alldeles för låga poäng av juryn (16 av 25). Kan vinna. Även om jag snarare tror på en placering precis efter medaljerna.

Sverige är bäst (25 av 25 poäng). Men vinner nog inte. Ändå.

Frankrikes skämt håller. Och panelen enig med mig själv.

Förstår inte storheten med Rysslands låt. Fick sjukt höga poäng (22 av 25).

Visst har Tyskland en bra sång. Men ingen vinnare. Eller? Fick nästan maxpoäng (24 av 25).

Att Ukraina fick så pass höga poäng från Finland och Danmark var överraskande. Jobbigt bidrag.

Storbritannien skämmer ut sig. Fick 3 av 25 poäng. Helt rätt.

Rumänien är under medel. Både hos mig och panelen.

Förstår inte de låga poängen till Armenien. Underskattad. Borde fått snäppet högre poäng. 

Symfonin framfördes av Loa Falkman i Melodifestivalen 1990 och hamnade på absolut sista plats. Men blev ändå en klassiker. Kanske just därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback