Eurovision in i det sista

Eurovision in i det sista. Finnair förgyllde flygningen med internationella och finska klassisker. Vi startade till tonerna av Abbas "Waterloo" och landade på Arlanda till bröderna Olsens "Fly on the wings of love". Själv satt jag under flygningen och läste vad två svenska så kallade kvällstidningar hade att säga om finalen. Mycket fokus på öst och väst. Såklart. Stockholm om en halvtimme. Hinner alltså lyssna på vinnarlåten tio gånger... Ikväll kanske jag följer slutet av hockeyfinalen. Hejar på Finland och drömmer mig tillbaks till några underbara dagar där jag fått avnjuta EESC (ESC) på helt suveräna platser. Långt fram på parkett. Om inte förr så ses vi i Belgrad om ungefär ett år. Molitva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback