All kinds of everything

All kinds of everything (utdrag)
Snowdrops and daffodils, butterflies and bees

Sailboats and fishermen, things of the sea

Wishing wells, wedding bells, early morning dew

All kinds of everything remind me of you

Ang Lee är under senare år mest känd för filmen Brokeback mountain. Men igår såg jag Bröllopsfesten (eg. Hsi yen). Ang Lees film från 1993. Den skildrar skillnaden mellan Taiwan och New York. Sonen, som aldrig har vågat säga till sina föräldrar att han är homosexuell, gifter sig med en kvinna som behöver uppehållstillstånd. Det hade kunnat bli en fördomsfull film men enligt mig undviks detta effektivt av regissören. Även om jag hade svårt att förstå en händelse under bröllopsnatten. Sammanfattningsvis en enkel berättelse med mycket humor och en hel del människokärlek. Hade gärna gett den 8 av 10 i betyg. Men eftersom jag stör mig på en händelse i filmen blir slutbetyget 7+.


Som du kanske lagt märke till. Färre nya inlägg. Ganska långt kvar till nästa stora evenemang, Melodifestivalen 2008. Varför jag också kommer att vara något mindre aktiv. Dock ej inaktiv.

Apropå Melodifestivalen 2008. Dags att börja skriva på ett bidrag. Här finns reglerna.

ESC 2007 kostade ofattbara 12,4 miljoner euro att arrangera. Ungefär 112-116 miljoner svenska kronor.

I år deltog 42 länder. ESC 2008 kanske vi får se ännu fler länder. Två nya ansökningar har inkommit, från Azerbajdzjan och Palestina. Rykten talar även om Libanon. Kan bli intressant att se hur t.ex. Israel/Palestina och Armenien/Azerbajdzjan (sjukt svårt att stava!) röstar på varandras bidrag.

Slutligen vill jag dela med mig av en klassiker. Ett e-mail jag (och 18 andra medlemmar) fick från ordföranden i min före detta bostadsrättsförening.
"Till 19 medlemmar som bor på xxxgatan xxx
Hej !
Detta är en hälsning för att kontrollera att Din e-postadress blev korrekt införd i BRF xxx adressbok inför vår kommande korrespondans i samband med stamrenoveringen i vinter. Har Du inte fått meddelandet så e-posta direkt till [email protected].
Med vänlig hälsning
xxx xxx
ordförande"

All kinds of everything framfördes av Dana för Irland i ESC 1970 och vann hela tävlingen. Irlands första vinst. Som en protest mot "skandalen" i ESC 1969, där fyra vinnare utsågs på grund av det oavgjorda resultatet, deltog endast tolv länder i 1970 års festival. Sverige deltog inte och sände inte ens festivalen.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag säger som Bill Hicks: "Just remove the safety-labels off every product in this country, and the problem will take care of itself."

2007-05-25 @ 15:47:12
URL: http://niklasblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback