If I could choose

Som utlovats tidigare kommer jag att börja titta och lyssna på årets bidrag i ESC. Och därefter betygsätta. Betygen sätts efter i stort sett bara en eller två lyssningar varför jag kanske under resans gång kommer att ändra mig. Men det återkommer jag till.

De flesta som röstar lär höra låtarna för första gången just under semifinal- respektive finalkvällen. Och jag skulle bara kunna spekulera i hur det verkligen kommer att sluta. Kommer därför att i möjligaste mån undvika det. Betygen jag sätter är enbart baserade på mitt eget tyckande. Det är alltså inte baserat på hur jag tror det kommer att gå.

Ifall du ändå är intresserad av tro så har jag redan tidigare publicerat en sådan
lista, innan jag ens hade hört låtarna.


Betyg och kommentarer, baserade på mitt eget tyckande, presenteras i den ordning som låtarna kommer att framföras i semifinalen. Och sedan finalen. Betygen delas ut på en skala från 1-10 med 10 som högsta och 1 som lägsta betyg. I extrema fall kan betyget 0 (noll) delas ut till låt som kränker ESC och riskerar att förstöra människors hälsa.

Om jag fick bestämma.

Vargarna från Värmland vinner ikväll.

If I could choose framfördes av Sean Dunphy för Irland i ESC 1967 och slutade på andra plats, efter barfotaflickan som vann med en bedrövlig och oerhört överskattad sång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback